lauantai 28. syyskuuta 2013

Muistoja talteen – Recording memories



Työpöydälläni on pyörinyt jo pari vuotta kaksi pientä kuittia aurinkovarjon ja – vuoteen vuokraamisesta Mallorcalla (jaa-a, milloinkahan viimeksi siivosin työpöytäni).

Two small receipts have been lying around on my working table for about two years now. They are receipts for renting a sunshade and a deck chair in Mallorca. (I wonder when was the last time I cleaned up my table)



Työpöydälläni lojui myös pussillinen vanhoja komeronoven nuppeja, jotka ostin joskus kirpparilta (siitä ei sentään ole kuin vajaa vuosi).

There was also a bagful of closet door knobs on my working table. I bought them at a flea market (less than a year ago!)



Ja mitä näillä sitten on tekemistä keskenään? Ei mitään, ellen olisi törmännyt Tiimarissa muutamalla sentillä myytäviin kirjaimiin. Niitä oli jäljellä enää hajakappaleita, ei esimerkiksi N- ja I-kirjainta ollenkaan. Ostin useampia M- ja L-kirjaimia sen sijaan ja pätkin ylimääräisiä sakaroita pois. Mustaa kangasväriä oli omasta takaa sekä kirpparilta parilla eurolla ostettu pellavainen tyynynpäällinen.

And what have these two things to do with each other? Nothing, until I ran into wooden letters that were sold for 9 eurocents at a local craft shop. Unfortunately there were only random letters left. For example no N- nor I-letters but I bought more M- and L-letters and cut the extra spikes away. Black textile color I had already and also a linen pillow case bought for a few coins at a flea market.



Liimasin kirjaimet ovennuppeihin. Käytin niitä leimasimina ja painoin kankaalle tekstin kuiteista. Tyynyliinaan tuli muisto Mallorcasta ja kauniista aurinkoisista lomapäivistä.
 
I glued the letters to the door knobs and used them as stamps. I printed the text from the tickets to the linen pillow case and got myself a nice memory from the sunny holidays at Mallorca.



Tyynyliinan sisälle sujautin vanhan tyynyn ja asettelin sen keinutuoliin. Keinutuoli on mieheni äidin peruja ja siinä olen lapsiani nukuttanut vauvoina. Se on myös tosi hyvä tuoli kipeälle selälle ja vatsalihaksetkin joutuvat töihin keinutellessa. Laiskan tytön kuntoilulaite siis.


I slipped an old pillow inside the pillow case and put it on the rocking chair which my husband inherited from his mother. I have cradled my babies to sleep in that chair. It is very good for an aching back too. And it’s good exercise to sit in it because you have to use your abs to make it rock. A lazy girl’s exercise machine, you know.


3 kommenttia:

Dolores kirjoitti...

Very clever. A great way to remember a happy time.

Minna Perälä kirjoitti...

Very clever endeed!!! Niin mahtava idea jo tuo kirjainleimasimien tuunaus ja sitten vielä tuo tyyny - ja mikä tarina sen takana. Sinä se osaat :-))

Tiinatei kirjoitti...

Ihan huippuidea! Hieno oivallus ja kaunis toteutus!