perjantai 6. toukokuuta 2011

Avaruuden ikkuna - Space window

Tässä työssä harjoittelin kahta erilaista blokkia, ”ullakon ikkuna” ja ”lentävät hanhet”. Ajan säästämiseksi laitoin ne samaan työhön. 

While doing this one I practiced working two different types of blocks; “attic window” and “the flying geese”. In order to save time I put them in the same piece.



 Kun tein tätä, jostain syystä alkoi päässäni soida J Karjalaisen levy ”Avaruuden ikkuna”. Useinkin kun alan suunnitella jotain työtä, alkaa päässäni soida - siis musiikkia. En ole yhtään musikaalinen, mutta ilmeisesti ne ovat ne sanat, jotka minuun vaikuttavat. Sen Karjalaisen kappaleen sanojen mukaan valitsin työn värit. Keskellä on kaunis puutarhamainen maapallo (tosin se on siis tässä työssä neliö…kun se on siis se ikkuna)  ja sitä ympäröi tumma avaruus, mitä nyt vähän pilviä on ympärillä. Auringon valoa tulee kuitenkin oikealta ylhäältä. 

  The song “Avaruuden ikkuna” (space window) by J. Karjalainen was playing in my head when I worked on this. It’s common for a song to be playing in my head when I work on a piece. This is somewhat strange as I’m not in the least a musical person. I believe it’s the words that touch me. This song by J. Karjalainen helped me pick the colors for this work. It has a beautiful garden-like Earth in the middle (though it’s square shaped here, as it is the window I’m talking about) surrounded by the dark space – and a few clouds. A small amount of sunlight is seeping through from the top on the right-hand side. 



 
Työ oli keskeneräinen monta vuotta, mutta viimeistelin sen nopeasti Lahden tilkkupäivien näyttelyyn v. 2004.

This remained unfinished for years but I pushed it through for the Lahti quilting convention in 2004.




Ei kommentteja: